Friday 24 June 2011

Aku Diriku

aku hanyalah aku,
sekadar insan yang biasa,
tiada keistimewaan yang terserlah,
semuanya hanya biasa.
hanyalah aku.


aku hanyalah aku,
jangan mengharapkan,
bunga raflesia tumbuh di tamanku,
jika tidak akan timbul sebuah kekecewaan,
kekecewaan yang melanda itu seperti guruh berdentum,
mahukah kau?


aku hanyalah aku,
mana mungkin aku bisa jadi sepertimu,
menjadi diri sendiri,
lebih bagus daripada menjadi orang lain,
tetapi,
apakah kau tahu diriku ini?


aku hanyalah aku,
yang selalu menyimpan sebuah kotak hitam,
di dalam seatu benda yang kau tidak mungkin tahu,
apakah itu?


aku hanyalah aku,
yang sentiasa menjadikan kau sebagai "katakku",
sentiasa tercari-cari "katakku",
sentiasa ceria apabila "katakku" "muncul",
tahukah kau?


aku hanyalah aku,
yang sentiasa memaafkan diri kau,
walaupun sukar untuk aku menelan akar,
namun,
aku tetapkan jadikan kau "katakku",
kerana kau amat istimewa,
tahukah kau?


aku hanyalah aku,
yang bisa membuatkan kau,
jatuh daripada gunung yang rendah,
yang bisa membuatkan kau,
tenggelam dalam air yang cetek,
yang bisa membuatkan kau,
sesak di ruang yang nyaman.
yang ku pohon hanyalah kemaafan,
terimakah kau?

3 comments:

  1. aku adalah aku...
    terimalh aku seadanya..
    moga ia menyempurnakan apa yg ada...

    ReplyDelete
  2. bou...byk benor puisi ang ni...mkin aktif n mkin maju..thniah diucapkan..hahha..

    ReplyDelete
  3. kak ammar : yeah..thats right
    yani : huhu...,luahan hati..ahahaaa

    ReplyDelete